Home

   Centrul de cercetare

   Cercetare științifică

   Echipa

   Facilități și resurse

   Doctoranzi și Studenți

   Parteneri

   Contact

 

 
    

 

STRATEGIA DE DEZVOLTARE

A CENTRULUI DE CERCETARE

"MANAGEMENTUL AFACERILOR PRIN PROIECTE"

1. INTRODUCERE

Strategia de dezvoltare a Centrului de Cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte" este un proces continuu şi sistematic, integrat ]n sistemul de învățământ superior, direcţionat pe studierea fenomenelor economice specifice realităţilor contemporane dupa integrarea europeană. Cercetarea ştiinţifică în acest domeniu va pune la dispoziţia celor interesaţi monografii, studii, lucrări de cercetare, evaluări, analize şi prognoze necesare formării personalului performant din domeniile economice.

2. PRINCIPII GENERALE

Strategia de dezvoltare a Centrului de Cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte" se axează pe sprijinirea şi amplificarea procesului de cercetare ştiinţifică  în contextul acutizării problemelor economice globale şi are ca suport urmatoarele principii generale:

·         principiul unităţii;

·         principiul continuităţii;

·         principiul integralităţii;

·         principiul diversităţii;

·         pricipiul valorii;

·         principiul interdisciplinarităţii;

·         principiul cooperarii şi interoperatibilităţii;

·         principiul eficientei

Aceste principii generale conferă strategiei activităţii de cercetare ştiinţifică amploare şi coerenţă, fluiditate şi unitate, deschidere spre toate orizonturile, capacitate de analiză şi sinteză, de exprimare, conexiune şi predicţie. Ele dau universalitate şi calitate actului de cercetare ştiinţifica, pe care-l pun în conexiune directă cu activitatea de structurare economică și cu efortul de definire a noilor coordonate ale economiei româneşti.

3. PRINCIPII SPECIFICE

Principiile specifice se situeaza la confluenţa dintre procesul de învăţământ şi cerinţa de investigare, explorare, înţelegere şi aplicare a complexelor determinări conceptuale, teoretice şi practice ale noului mediu economic care se exprimă în procesele de globalizare prin parteneriate şi prin participarea activă a Centrului de Cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte" la efortul de cercetare al întregului mediu academic - universitar. Strategia de dezvoltare a Centrului de cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte" evidenţiază următoarele principii specifice:

a. Principiul actualizării conexiunilor. Acest principiul se exprimă atât prin contribuţia substanţială a cercetării ştiinţifice din cadrul Centrului de Cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte" la redefinirea conceptelor economice, cât şi prin actualizarea continuă a programelor şi temelor din procesul de învăţământ;

b. Principiul dezbaterii ştiinţifice permanente. Centrul de Cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte", organizat ca centru universitar de cercetare, planifică şi desfăşoară sesiuni de comunicări ştiinţifice internaţionale (în acest sens, putem preciza că cea mai importantă manifestare ştiinţifică desfăşurată sub egida centrului este simpozionul Internaţional "Investiţiile şi Relansarea Economică", ajuns la ediţia a X-a). Concomitent, centrul stimulează participarea cadrelor didactice şi a studenţilor la manifestări similare organizate în ţară şi în străinătate;

c. Principiul diseminării rezultatelor. Centrul de cercetare, începând cu anul universitar 2008 - 2009 şi-a asumat responsabilitatea editării revistei "ECONOMIA - SERIA MANAGEMENT" (cotată în categoria B+ de către C.N.C.S.I.S.). Totodata, membrii echipei de cercetare sunt antrenaţi într-o susţinută activitate editorială şi publicistică. Incepand cu anul 2017, revista si-a schimbat denumirea, devenind "MANEGEMENT AND ECONOMICS REVIEW" (http://mer.ase.ro/)

d. Principiul sinergiei cercetare ştiinţifica - învăţământ economic. Strategia de dezvoltare a Centrului de Cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte" susţine şi promovează, prin forme specifice, unitatea în dinamica dintre activitatea de învăţământ şi cea de cercetare, în sensul ca procesul propriu de învăţământ va fi beneficiarul direct al produselor cercetării, iar cercetarea din cadrul centrului va răspunde cu prioritate cererii de produse ştiinţifice a activităţii de învăţământ.

f. Principiul accesibilitatii. în perioada scursă de la înfiinţare (2003) dar şi în perioada care urmează, membrii colectivului de cercetare se vor preocupa de cresterea gradului de accesibilitate a produselor cercetarii, cel putin prin urmatoarele modalitati:

·         imbunatatirea activităţii editoriale şi publicistice;

·         folosirea corespunzatoare a paginii de internet;

·         extinderea formelor de schimb de informatii cu cat mai multe centre de cercetare ştiinţifica.

g. Principiul cooperarii nationale şi internationale in domeniul cercetarii ştiinţifice şi al învăţământului superior economic. în vederea dezvoltării activităţii în cadrul Centrului de cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte" se vor  intensifica activităţile specifice în direcţia racordării la structurile şi activităţile naţionale şi internaţionale, îndeosebi la cele specifice Uniunii Europene. Se va urmări, astfel, ca centrul să-şi aprofundeze integrarea într-o conexiune naţională şi internaţională, să-şi consolideze formele de activitate în consorţiu, deoarece mediul economic se exprimă tot mai mult în baza unor determinări regionale şi internaţionale.

h. Principiul competenţei şi competiţiei. Prin activitatea de cercetare ştiinţifică se va urmări, cu prioritate, creşterea competenţei cadrelor didactice, iar promovarea acestora va fi facută numai în condiţii de competiţie. In baza acestui principiu, membrii colectivului de cercetare vor trebui să accepte competiţia in activitatea de cercetare şi de învăţământ şi să promoveze cele mai realiste şi originale ipoteze.

i. Principiul finalităţii. Reprezintă un principiu fundamental al activităţii desfăşurate în cadrul centrului de cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte". Atât în perioada anterioară cât şi în perioada următoare activitatea de cercetarea se va înscrie în cadrul cercetării ştiinţifice universitare din domeniul economic şi se va caracteriza prin realism, eficienţă şi  rezultate. Finalitatea activităţii de cercetare ştiinţifică se va exprima dupa caz, în produse finite (granturi, studii, evaluări, articole, ipoteze, lucrări de cercetare etc.), în volume tipărite, dar şi în acţiuni specifice (sesiuni de comunicări ştiinţifice, seminarii, simpozioane, mese rotunde etc.), menite să realizeze o perceptie corespunzatoare a cercetarii economice din cadrul centrului. Fără a neglija celelalte aspecte reprezentând rezultatele activităţii Centrului de Cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte" (descrise detaliat în anexele 1-12 ale prezentei documentaţii de evaluare), prezentăm în continuare câteva dintre temele semnificative de cercetare ştiinţifică desfăşurate în cadrul programelor anuale de cercetare pentru perioada supusă analizei :

1 Contract PN-II-PT-PCCA-2013-4-1400 / 2013 "Hub virtual de eco-inovare pentru cresterea competitivitătii in domeniul reciclării deșeurilor de echipamente electrice și electronice" - http://www.ecoinnewaste.ase.ro/
2 Contract PN II Idei, nr. Contract 798 / 2009, cod CNCSIS 1839 "Eficienţa economico socială în sfera serviciilor de sănătate publică, în procesul racordării la normele şi standardele spaţiului comunitar european"
3

Contract CERES, nr. 4-258 decembrie 2004, anii 2004 - 2006,

"Competitivitatea agenţilor economici din industria prelucrătoare in contextul integrării europene"

4

Contract CEEX - Modul 1 P-CD, anul 2005- 2008

"Optimizarea Sistemului de Finanţare, Productie şi Distributie a Serviciilor de Sănătate pentru Cetăţenii Europeni (OSiSS)"

5

Contract: 34683/ 24.06.2005 NR. tema 20/Anexa Ia - COD CNCSIS: 778, anul 2004- 2006;

"Managementul promovării învăţământului economic superior din România în contextul societăţii bazate pe cunoştinţe"

6

Modul 1, CEEX, octombrie 2005-2007, coordonator de proiect IC

"Instrumente de nivel de excelenţă pentru promovarea domeniului MADM - Multi-attribute Decision Making - Luarea Deciziei Multi-atribut"

7

Nr. contract 82/31.07.2006-modul I CEEX

Generarea sinergiilor pozitive in intreprinderile industriale, prin aprovizionarea binomului cultura organizationala-Strategia firmei, in vederea obtinerii unui trend evolutiv spre competitivitate si excelenta

Contract CEEX 40/2005, modul III

 

"Armonizarea calificărilor cu oferta de pregătire a resurselor umane din România în contextul Spaţiului European al învăţământului Superior pentru asigurarea euro-carierelor profesionale - eCARRU"

9

Contract CEEX 40/2005, modul III

 

"Promovarea parteneriatului ECEL pentru dezvoltarea programelor de învăţare continuă în viziunea economiei bazate pe cunoaştere"

10

Contract PN2 91051/2007, modul PARTENERIATE, perioada 2007-2010

"Creşterea eficienţei proceselor suport pentru transferul internaţionalde know-how managerial în domeniul cercetării aplicative şi al inovării" coordonator ASE

11

Proiecte de cercetare exploratorie ID_1224; durata 2008-201

"Economia creativa si societatea bazata pe cunoastere. Provocari si oportunitati pentru Romania"

12

CEEX M I COMP 2 CEEX 06-08-69

 

Cercetări asupra modalităţilor de dezvoltare a oraşelor competitive şi inteligente

 

13

Nr. contract 27662/14.03.2005 cod CNCSIS 115/2005

"Eficienţa micro şi macrosistemică in activitatea de învăţământ superior din România"

4. PRINCIPALELE OBIECTIVE STRATEGICE

Obiectivele strategice ale strategiei de dezvoltare a Centrului de cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte" derivă din strategia nationala de cercetare ştiinţifica în mediul universitar şi constă în:

1.     Participarea la cercetarea ştiinţifică naţională dar mai ales internaţională în domeniul economic, realizarea unui dialog substanţial cu principalele instituţii de profil din ţări aparţinând Uniunii Europene.

2.     Cresterea competentei şi competitiei între membrii colectivului de cercetare în abordarea temelor economice fundamentale.

3.     Aprofundarea conceptelor şi teoriilor în domeniul economic naţional în raport cu mutaţiile produse şi care se vor produce în mediul regional şi internaţional, mai ales ca urmare a procesului post-integrare a Romaniei in Uniunea Europeană.

4.     Aprofundarea, fundamentarea şi argumentarea ştiinţifica a opţiunilor naţionale politico-economice şi economice.

5.     Evaluarea mediului actual economic şi determinarea tendintelor de dezvoltare şi desprinderea riscurilor şi amenintarile economice la adresa securităţii ţării.

5. DIRECTII DE ACTIUNE

Pentru realizarea obiectivelor strategice ale strategiei de dezvoltare a Centrului de Cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte", activitatea din cadrul acestuia se va concentra pe următoarele direcţii de acţiune :

1.     Actualizarea calitativa anuala a planurilor de cercetare ştiinţifică, potrivit evoluţiilor din teoria şi practica economica;

2.     Diversificarea şi permanentizarea unor actiuni ştiinţifice specifice, gen: comunicari ştiinţifice, seminarii, simpozioane, mese rotunde, colocvii etc., care să evidentieze ceea ce este mai valoros in domeniul cercetarii economice fundamentale şi applicative;

3.     Perfectionarea activităţii editoriale şi publicistice pentru valorificarea simultana a rezultatelor obtinute in domeniul cercetarii ştiinţifice;

4.     Antrenarea cercetarii ştiinţifice pentru sprijinirea procesului de învăţământ cu produse didactice actualizate;

5.     Inregistrarea unui numar sporit de experti - evaluatori pe competente in banca de date a CNCSIS.

6.     înaintarea fundamentata, periodica, catre CNCSIS, de cereri de finantare pentru proiecte multianuale de cercetare ştiinţifica finantate din bugetul de stat (granturi de cercetare);

7.     îmbunătăţirea continuă a cadrului organizatoric de cuprindere a cadrelor didactice, masteranzilor şi studentilor in actiuni de cercetare ştiinţifica.

7. VALORIFICAREA REZULTATELOR

Activitatea de cercetare ştiinţifică se materializează în acţiunile membrilor colectivului de cercetare şi se concretizeaza in carti, note de cursuri, articole, studii, monografii, evaluări, contracte de cercetare etc. Dupa caz, beneficiarii acestor produse sunt:

·         membrii colectivului de cercetare;

·         mediul universitar national;

·         persoanele juridice contractante;

·         publicul larg.

Rezultatele recunoscute ale activităţii de cercetare ştiinţifică, ce evalueaza calitatea cadrelor didactice în domeniu, se concretizeaza în:

·         Granturi de cercetare ştiinţifica prin competiţie naţională;

·         Contracte de cercetare internationale;

·         Contracte obtinute in cadrul Planului National de Cercetare, Dezvoltare şi Inovare;

·         Contracte cu diverse companii din tara;

·         Teze de doctorat finalizate;

·         Articole publicate in reviste cotate;

·         Carti publicate in edituri recunoscute;

·         Reprezentari in organisme profesionale;

·         Premii obtinute la nivel naţional.

In perioada următoare, conducerea centrului de cercetare va acţiona în direcţia disiminării în plan naţional şi internaţional a produselor cercetării ştiinţifice, astfel încât să crească prestigiul instituţiei şi eficienţa cercetării ştiinţifice universitare.

8. CONCLUZII

Aşa cum am menţionat în debutul acestei prezentări, strategia de dezvoltare a Centrului de Cercetare "Managementul Afacerilor prin Proiecte" este un process continuu si sistematic, bine integrat în cadrul sistemului de învăţământ şi cercetare din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti. Continuarea strategiei propuse va necesita un efort de mobilizare a managementului, un înalt nivel de solidaritate si cooperare din partea membrilor colectivului de cercetare, precum si un nivel corespunzator de angajare din partea Facultății de Management şi a Academiei de Studii Economice din București în ansamblul ei.

 

 

OBIECTIVELE

CENTRULUI DE CERCETARE

"MANAGEMENTUL AFACERILOR PRIN PROIECTE"

1.       desfăşurarea unei activităţi de cercetare ştiinţifică performantă în domeniul economic;

2.       creşterea competitivităţii Academiei de Studii Economice din Bucureşti pe scara calificărilor de vârf în domeniul cercetării ştiinţifice;

3.       sprijinirea instituţională a formării elitei performante din rândul tinerei generaţii de studenţi, masteranzi şi doctoranzi şi formarea tinerelor cadre pentru activitatea de cercetare;

4.       crearea unui mediu adecvat colaborării în vederea soluţionării unor teme reprezentative de cercetare cu alte instituţii sau entităţi de cercetare;

5.       dezvoltarea unei baze de cercetare adecvate;

6.       stimularea şi susţinerea propunerilor de proiecte şi granturi la nivel naţional şi internaţional;

7.       identificarea şi activarea surselor de finanţare necesare proiectelor de cercetare ştiinţifică;

8.       dezvoltarea unui mediu atractiv pentru studenţii şi masteranzii interesaţi de activităţile de cercetare ale Centrului şi stimularea cercetării în procesul de realizare a proiectelor de licenţă şi de dizertaţie;

9.       oferirea de consultaţii ştiinţifice studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor interesaţi de activitatea de cercetare ştiinţifică şi atragerea acestora în granturi şi programe de cercetare;

10.    sprijinirea mediului de afaceri din România prin acorduri de asistenţă/consultanţă/ expertizare de specialitate la cerere;

11.    stimularea parteneriatului cu organizaţii economice, administrative şi asociaţii profesionale interesate de domeniul de activitate al Centrului;

12.    publicarea de articole ştiinţifice, cărţi şi manuale universitare, ca rezultat al activităţilor Centrului;

13.    organizarea de manifestări ştiinţifice pentru a face cunoscute realizările Centrului în activitatea de cercetare ştiinţifică;

14.    acreditarea Centrului în circuitul naţional şi internaţional de preocupări ştiinţifice.